Amikor a terv sínné válik

Jó volt a mozdonyok digitalizálása, Emma lányommal vagány szerelvényeket raktunk össze és együtt futottak a személyszállító vagonok az tartálykocsikkal. Egy hónapnyi tervezgetés és játék után ideje lenne valóban építkezni!

 

Szoftveres terv után

Szoftveresen már létezett az asztal, 3D-ben is meg lehet nézni. Ez eddig okés. De hogy lesz ebből valódi terepasztal? Irány a bolt! A szoftver adott egy alkatrészlistát, hogy mit kell vennem. Ezt persze korrigáltam, mert a 3-4cm-es kis sínekből nem kell annyi. A többiből pedig kell tartalék, mert tuti ott fog elfogyni. Vagy kitalálok még egy mellékvágányt, ami a terven nem szerepel.

A boltot kifosztottam. Volt olyan sín, amiből annyit vettem amennyi volt, ahelyett amennyi kellett volna. De majd megoldom. Egy 1millió $-os dobozzal hazaértem és elkezdtem kibontani.

 

Üres asztalra jó pakolni

Pucér asztal kell

A pucér az jó! Pláne, ha lehet rá építkezni. Az eddigi játszóterületet elraktam, mindent elcsomagoltam. És jöhettek a Tillig dobozok, tele sínnel. Hirtelen elkezdtem nem elférni, minden útban volt, nem kis logisztika kellett a már felhasznált dobozok elhelyezéséhez. De a LEGO-zás is ilyen.

 

Egyedi síndarabok

Egyedi sín készítése

A vasútmodellezők 2-5 év után csinálnak saját gyártású sínt. Nekem már a 0. napon kellett: a terveimnek megfelelő összeillesztés nem sikerült, egy talpfányi távolság volt a sínek között. Van aki döcögősen meghagyja, de az nem én vagyok. Van 4 talpfás sín és van szűk 5 talpfás. De nekem sima 5 talpfás kellene. Olyan nincs, le kellett gyártanom! De hogy ezzel miért ment el 1.5 óra? Darabolás, reszelés, illesztés és persze el is tört az egyik… elsőre nem rossz.

 

 

A két fővágány közti átjárás

Előállt az angolváltóval (átszelési kitérő) színesített hózentróger (kettős vágánykapcsolat), amelynek az egyik szára már kanyarodik és emelkedni is fog. Nehezített pálya.

Fél pályaudvar

A pályaudvar a lelke mindennek

Minden ott kezdődik, hogy a pályaudvar minden vágánya pontosan illeszkedjen, ne legyen görbe, döcögős. És persze szép is legyen, legyen benne fantázia és némi élethűség. Nos, nem biztos, hogy a Nyugati-pályaudvar vagy Rákos-rendező ilyen felépítésű, de nekem nagyon tetszik, hogy mindenfelé lehet menni. És biztos kell majd tolatni is, mert egyik vonat nem tud kijárni. Király, erre vágyom!

Potom 7 óra alatt (benne ebéd 9 percben) sikerült a teljes vágányzatot kialakítani. Kivéve azokat az elemeket amik hiányoznak 🙂 Mert van amiből nem volt elég (hogy hol számoltam el???) vagy nem olyan volt. És persze maradt egy csomó íves sín. Hova rakjak még be 100km-nyi kanyart? 🙂

2D

Holnap megyek a boltba és beszerzek már pár síndarabot, hogy a teljes kör összeálljon. És “már csak” a 3D hiányzik: néhol meg kell emelni. De erről majd lesz még egy blog bejegyzés.